ابعاد نگران کننده صورت معاملات فصلی


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاريخ : چهار شنبه 1 ارديبهشت 1395
بازديد : 7079
نويسنده : نيك گهر

صورت معاملات فصلی چگونه الزامی می شود؟

کلیه مشاغل و اشخاص حقوقی  موظف به اجرای این قانون هستند. حتی اگر یک شخص به صورت کاملاً انفرادی با یک فرد یا شرکت دیگری معامله یا قراردادی داشته باشد مشمول این قانون خواهد بود . به عنوان مثال بیشتر موسسات بازاریابی کسب و کار ، بازاریابی و استارتاپ ها مشمول اجرای این قانون هستند ، چه بسا با ثبت نکردن و عدم تشکیل پرونده مالیاتی ضربات مهلک تری را به ستون اصلی کسب و کار خود خواهند زد. کافی است اسمی از خود یا شرکت خود در دفاتر دیگر افراد دیده شود ، آنوقت همه دیرکردها و بی توجهی ها را به یکباره باید پرداخت کنند. پس اگر تا حالا به این فکر نبودید هر چه سریعتر می توانید به صورت کاملاً رایگان از جزئیات این ماده قانونی بسیار مهم با خبر شوید.

اتفاقات عدم ارائه

یکی از سوالاتی که در ذهن بیشتر دارندگان کسب و کارها به خصوص با سابقه ها ممکن است بوجود آید ، این است که حالا اگر این گزارشات را ارائه نکنیم چه اتفاقی ممکن است بیفتد. شاید عدم ارائه فهرست معاملات به ظاهر خیلی سبک باشد یعنی ۱ درصد کلیه معاملاتی که باید ارائه می شده ، ولی قبل از آن باید منتظر جریمه ۲ درصدی نیز باشید . چرا که عدم ارائه صورت حساب معتبر به همراه شماره اقتصادی معتبر ، موجب جریمه۲ درصد( طبق اصلاحیه قانون مالیاتها )  مبلغ معامله به انجام رسیده است ، حالا خودتان تصور کنید که شغلی با تراکنش بالا در یک دوره ۳ ماهه که صورتحساب و گزارش ارائه نمی کند چه جریمه ای را برای خود رقم خواهد زد. اگر شما ارائه نکنید ممکن است طرف مقابل و اشخاص ثالث دیگری نوع و میزان معامله انجام شده با شما را گزارش کنند. پس اگر کالا و یا خدماتی را خرید و فروش می کنید دست به کار شوید.

هم کالا و هم خدمات

این یک نکته خیلی مهم است که متاسفانه ما با مراجعین زیادی که مواجه می شویم که هنوز نوع مشمولیت خود نسبت به اجرای این قانون را به درستی انتخاب نکرد ه اند و شناخت مناسبی از این موضوع ندارند . باز هم جهت یادآوری به شما این هشدار را می دهیم اگر هم در نوع تجارت و فعالیت خود شک دارید مراکزی هستند که پاسخگوی دقیق این سوال شما باشند . تمامی مشاغل و اشخاص حقیقی که به خرید و فروش کالاو هر گونه خدمات مشغول هستند ، به عنوان مثال شرکت های مشاوره ، وکیل ها و کارشناسان مهندسی و نقشه برداری و خدمات IT نمونه هایی از انواع خدماتی هستند که نباید از این غافله عقب بمانند

قراردادهای با نام

موضوع مهم دیگری که باید مد نظر قرار دهید همین نکته است . اگر نامی از شخصی یا شرکتی در قراردادی منعقد شود طبق این قانون باید در سامانه TTMS گزارش شود . پس اگر شما امتناع کنید  ممکن است از طریق طرف مقابل شما اجرا شود. اجرای قانون برای اشخاصی که به تنهایی و انفرادی قرار داد منعقد می کنند و خدمات مشاوره و دیگر خدمات را ارائه می کنند الزامی است .

اعتبار سنجی گزارشات

منظور از اجرای اصولی ، منطبق شدن این گزارشات با گزارشات دیگر است . یکی از مهمترین موارد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده است . عدم تطبیق این گزارشات در پوشش دادن آیتمهای مالیات بر ارزش افزوده می تواند موجب بی اعتبار شدن گزارشات شما شود . همانطوریکه می دانید کلیه سامانه ها و نرم افزارهای داخلی سازمان امور مالیاتی با هم لینک بوده و به راحتی می تواند گزارشات کاربران از طریق سازمان مالیات بر ارزش افزوده با سازمان امور مالیاتی لینک شود.

گرفته شده از : سايت پرشين حساب




:: موضوعات مرتبط: مباحث مالياتي , ,
:: برچسب‌ها: ابعاد نگران کننده صورت معاملات فصلی ,
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بسته خودآموز حسابداری آس حساب
این وبسایت در سامانه پایگاههای اینترنتی وزارت ارشاد اسلامی ثبت شده است. http://samandehi.ir/Default.aspx

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش حسابداري آسان و آدرس ashesab.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com